معرفی ابزار نظرسنجی

ابزار نظرسنجی به منظور ایجاد نظرسنجی ها چند گزینه ای طراحی شده است. 
برای تنظیم این ابزار ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. سپس به صفحه "سیب لینک ها" رفته و روی دکمه ابزارهای مرتبط با سیب لینک مورد نظر کلیک و سپس روی ابزار نظرسنجی ها کلیک کنید.

نظرسنجی ها در سیب لینک

پس از بارگذاری صفحه مربوطه، یک فرم به شما نمایش داده می شود :
  • عنوان : در این فیلد عنوان نظرسنجی خود را وارد کنید. عنوان نظرسنجی ها معمولا به صورت سوالی می باشد. مثلا "نظرتون در خصوص ظاهر سیب لینک من چیه ؟"
پس از کلیک روی دکمه ثبت اطلاعات، نظرسنجی ایجاد می شود اما به صورت پیش نویس. پیش نویس به این معناست که هنوز منتشر نشده. به دلیل اینکه هنوز گزینه ای برای انتخاب ندارد. بنابراین باید برای نظرسنجی خود چند گزینه تعریف کنید.

تعریف گزینه های نظرسنجی

برای درج گزینه ها مطابق تصویر زیر روی دکمه "گزینه ها" کلیک کنید تا فرم مربوطه نمایش داده شود. در فرم مذکور در قسمت "عنوان گزینه" ، عنوان مورد نظر خود را تایپ نموده و روی دکمه درج در نظرسنجی کلیک کنید. شما میتوانید چندین گزینه برای یک نظرسنجی تعریف کنید.
 
تعریف گزینه های نظرسنجی

گزینه های هر نظرسنجی  قابلیت ویرایش ندارند اما میتوانید جایگاه هر کدام را با گرفتن و رها کردن تغییر دهید. به عنوان مثال فرض کنید 4 گزینه تعریف شده است. حالا میخواهید گزینه چهارم در جایگاه اول قرار بگیرد. آن گزینه را گرفته و در جای مورد نظر رها کنید.

در آخر پس از تعریف گزینه های نظرسنجی، باید نظرسنجی منتشر شود. در لیست نظرسنجی ها در هر ردیف دکمه بنام انتشار وجود دارد. روی آن کلیک کنید.